Nasze BMW E30 340i
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-1-bmw-e30.jpg)
Auto budowaliśmy z myślą o wystartowaniu w wyścigach na 400 metrów. Mając odpowiednie zaplecze mechaniczne zaczęliśmy realizować plan.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-2-bmw-e30.jpg)
Seryjny silnik zastąpiliśmy 4.0 litrową jednostką V8, z modelu e38 740i, o mocy nominalnej 286KM 400Nm oraz manualną skrzynię pięciobiegową z modelu e39 530 v8.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-7-BMW-e30.jpg)
Koło zamachowe – dwumasowe raczej kiepsko spisywałoby się w takich warunkach pracy a na pewno byłoby bardzo awaryjnym elementem przekazania napędu, więc zaprojektowaliśmy koło tradycyjne.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-8-BMW-e30.jpg)
Docisk został wzmocniony a tarcza przerobiona na spiekową.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-6-bmw-e30.jpg)
W międzyczasie pozwoliliśmy sobie ( z racji tego, że auto nie musi pięknie wyglądać tylko szybko jeździć) troszkę je „odelżyć”. Nasz mechanik Piotrek Kozłowski szybkimi ruchami powycinał to i owo z karoserii, po czym przystąpił do umieszczania olbrzymiego silnika v8 w komorze (co proszę uwierzyć nie należy do łatwego zadania w tym modelu).Największe kłopoty sprawiła nam elektryka.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-5.-bmw-e30.jpg)
Obecna karoseria została pozbawiona większej ilości wiązki elektrycznej, co za tym idzie wielu czujników, seryjny komputer pracował często w trybie awaryjnym i nie mogliśmy uzyskać 100% mocy na kołach. Z rozwiązaniem tego problemu zwróciliśmy się do firmy PromotoR. Po krótkiej wymianie poglądów zdecydowaliśmy się na instalację jednostki sterującej AEM EMS, która otwierała nam drogę do dalszych modyfikacji.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/P7150066.jpg)
Po wystrojeniu auta na hamowni okazało się, że mamy 320KM i 420Nm, co zaostrzyło apetyt na więcej. Najszybszym sposobem okazała się instalacja podtlenku NX, na początek dysza z potencjałem 100KM strzał.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/P7150065.jpg)
Ponowne strojenie na hamowni przez Kubę z firmy PromotoR. Zalogowało się 420KM i ponad 500Nm.
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/zdjecie-16.jpg)
Nasza E30 na ostatnich zawodach osiągnęła czas 12.1ET.Obecnie zaprzestaliśmy modyfikacji związanych ze zwiększeniem mocy a skupiamy się na zestrojeniu zawieszenia ,ustawieniem geometrii i odpowiednich kołach tylnych, które pozwolą uzyskać lepszą trakcję na pierwszych 100 metrach przejazdu, a co za tym idzie lepszy wynik na mecie;-)
![](/home/klient.dhosting.pl/zientara/zientara.com.pl/public_html/wp-content/uploads/2020/09/puchary.jpg)
Puchary i medal zdobyte w 2010 roku 😉
Zobacz więcej zdjęć >>